پیام‌رسان مارکتینگ

پیام‌فوری چیست؟


پیام فوری یا (Instant Messaging) به ارتباط متنی یا مبتنی بر محتواهای متنی و چندرسانه‌ای مانند عکس، ویدئو، فایل، لینک و غیره اشاره دارد که افراد از طریق برنامه‌های پیام‌رسان با یکدیگر در ارتباط هستند. این فرم ارتباطی برای افراد و شرکت‌ها به منظور تبادل پیام و اطلاعات برای مقاصد مختلف، از ارتباطات شخصی تا کسب‌وکاری به کار می‌رود.


پیام فوری


مدیران بازاریابی برای رسیدن به مشتریان هدف خود یا برای برقراری ارتباط با کارمندان خود، از ابزارهای بازاریابی پیام‌رسانی در کانال‌های ارتباطی خود بهره می‌برند.


امروزه پیام‌رسان‌ها به عنوان ابزاری محبوب و موثر برای ارتباطات شخصی و تجاری شناخته می‌شوند.


ارسال انبوه پیامک


دلایل استفاده از بازاریابی پیام‌رسان فوری:


استفاده از بازاریابی پیام‌رسان فوری دارای مزایای بی‌شماری برای کسب و کارها و برندها است. در ادامه به دلایل مهم استفاده از این روش بازاریابی پیام‌رسان فوری اشاره خواهیم کرد:


دلایل استفاده از بازاریابی پیام‌رسان فوری


ارتباط یک به یک و شخصی: بازاریابی پیام‌رسان فوری امکان ارتباط مستقیم و شخصی با مخاطبان را فراهم می‌کند. این نوع ارتباط به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا با مشتریان خود به صورت مستقیم و شخصی ارتباط برقرار کنند و به سوالات آنان پاسخ دهند.


اشتراک‌گذاری: بازاریابی پیام‌رسان فوری می‌تواند به سرعت به وایرال شدن محتواها و اشتراک گذاری گسترده‌تر محتوای کسب و کار منجر شود. وقتی مخاطبان محتوای جذاب را در پیام‌رسان‌ها دریافت می‌کنند، اغلب آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.


نرخ کلیک بالا: از آنجایی که پیام‌های ارسالی از طریق پیام‌رسان‌ها به سرعت تحویل داده می‌شوند و معمولاً در مدت زمان کوتاهی خوانده می‌شوند، نرخ کلیک بالا و پاسخ‌های سریع و موثر در این روش دیده می‌شوند.


دسترسی به مخاطبان هدف گسترده: از طریق تقسیم بندی مخاطبان هدف و ارسال محتوای مخصوص به آنها، می‌توان به موفقیت در بازاریابی پیام‌رسان فوری دست یافت. این امکان به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با مخاطبان هدف خود به صورت دقیق و مؤثر تعامل کنند.


اعتماد و حفظ حریم خصوصی: اغلب کاربران پیام‌رسان‌ها به دلیل اعتماد بیشتر به این روش ارتباطی، نگرانی کمتری در مورد حریم خصوصی خود دارند. به علاوه، تکنولوژی‌های تشخیص اثر انگشت و تشخیص چهره برای امنیت کاربران به کار می‌روند.


جذب مشتریان وفادار: بازاریابی پیام‌رسان فوری به کسب و کارها امکان جلب مشتریان وفادار در دراز مدت را می‌دهد. تعاملات و ارتباطات شخصی در این روش باعث ایجاد حس صمیمیت بیشتری در مشتریان می‌شود.


بنابراین، با توجه به این مزایا، بازاریابی پیام‌رسان فوری به عنوان یک ابزار موثر در دنیای بازاریابی و ارتباطات مدرن شناخته می‌شود و می‌تواند به رشد و موفقیت کسب‌وکارها کمک کند.


 بهترین برنامه‌های بازاریابی پیام‌رسان فوری



واتساپ (WhatsApp)


در حال حاضر، واتساپ به یکی از برترین ابزارهای بازاریابی پیام‌رسان فوری تبدیل شده است. این برنامه امکان پشتیبانی مشتری و ارتباط موثر با پتانسیل بالایی را برای کسب و کارها فراهم می‌کند. با ارسال پیام‌های انبوه در واتساپ، مشکلات ارتباطی با مشتریان قابل رفع هستند. واتساپ با بیش از 2 میلیارد کاربر در 180 کشور، به یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها در جهان تبدیل شده است.


واتساپ دو نسخه مختلف را به بازار عرضه کرده است:


واتساپ بیزنس  : (WhatsApp Business)برای صاحبان مشاغل کوچک


واتساپ بیزنس : (WhatsApp Business API) API برای ارسال پیام‌های فوری سازمانی


این پلتفرم امکان ایجاد کاتالوگ محصولات و خدمات را برای کسب و کارها فراهم می‌کند و از ابزارهای پاسخ خودکار و مرتب سازی برای ارتباط موثر با مشتریان فراهم می‌آورد.


تلگرام (Telegram)


تلگرام به سرعت در بین ایرانی‌ها معروف و محبوب شده و علاوه بر اینکه یک پیام‌رسان محبوب در حوزه ارزهای دیجیتال است، امکانات بالایی نیز داراست. ربات‌ها و بات‌های هوش مصنوعی تلگرام به کسب و کارها در تبلیغ و افزایش فروش به صورت هوشمندانه کمک می‌کنند.


با ارسال پیام‌های انبوه در تلگرام، می‌توانید محصولات و خدمات خود را به مشتریان به صورت خصوصی نمایش دهید.


لینکدین (LinkedIn)


پیام‌رسان لینکدین با حدود 600 میلیون کاربر، یکی از بهترین ابزارهای پیام‌رسان فوری برای تجارت‌هاست. لینکدین برای کسب و کارها امکان ایجاد ارتباطات حیاتی و افزایش شناخت از برند خود را از طریق شبکه‌سازی و ایجاد فرصت‌های شغلی فراهم می‌کند.


این پلتفرم به شما امکان می‌دهد که در مورد محصولات و خدمات خود اطلاعات به اشتراک بگذارید و به صورت موثر با جامعه کسب‌وکارتان ارتباط برقرار کنید.


برترین برنامه‌های بازاریابی پیام‌رسان داخلی سازمان:


اسلک (SLACK)


اسلک یک پیام‌رسان فوری برای ارتباط درون سازمانی و خارج از سازمان است که با حدود 12 میلیون کاربر فعال روزانه به‌عنوان بزرگترین شبکه ارتباطی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا 1000 پیام را آرشیو کرده و از قابلیت چت یک به یک یا گروهی بهره‌برید. علاوه بر این، اسلک زمان صرف شده برای جابجایی بین پنجره‌ها را به حداقل می‌رساند و اطلاعات نرم‌افزارهای مورد استفاده را تجمیع می‌کند.


با ارائه Slack Enterprise Grid، شما می‌توانید فضاهای کاری نامحدود را برای سازمان‌تان سازماندهی کنید .


مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams)


مایکروسافت تیمز یکی از بهترین برنامه‌های همکاری برای ارتباط میان مافوق و تیم‌ها در سازمان‌ها است. این ابزار جلسات آنلاین، چت گروهی، کنفرانس‌های اینترنتی و تماس‌ها را مدیریت می‌کند. اخیراً تیم‌های مایکروسافت به عنوان جایگزین برتر برای اسلک شناخته شده و بیش از 13 میلیون کاربر روزانه و 500,000 سازمان از آن استفاده می‌کنند.


سخن پایانی


بازاریابی در پیام‌رسان‌های فوری درون سازمانی به سرعت به اوج محبوبیت خود می‌رسد و پتانسیل و مزایای بازاریابی در این برنامه‌ها همچنان باقی خواهد ماند. بنابراین، اگر شما واقعاً در کسب‌وکار خود جدی هستید، از این برنامه‌ها برای ارتباطات درون سازمانی استفاده نکنید. لطفا تجربیات خود را درباره کار با انواع پیام‌رسان‌های گوناگون را با ما در میان بگذارید.


 بانک اطلاعات مشاغل